+
Steg 1: Välj produkter
Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt 1-2 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Logga in för att skapa din jämförelse

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Logga in för att skapa din favoritlista

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Produkter
Start Artiklar Återförsäljare Komplett använder Pressa för att nå företagssegmentet

Komplett använder Pressa för att nå företagssegmentet

Tony Eriksen, Country Manager B2B på Komplett
Tony Eriksen, Country Manager B2B på Komplett
Komplett är ett av Nordens största e-handelsföretag inom it-produkter och hemelektronik med nästan tio miljarder norska kronor i omsättning. Nu satsar företaget på att bygga upp den svenska företagsförsäljningen och där är Pressa en viktig kanal för att nå nya kunder och etablera Komplett i B2B-segmentet.

– Vi är starka på konsumentsidan men har inte drivit en aktiv försäljning mot företag i Sverige tidigare. Nu har vi en e-handelsplats anpassad för företagskunder och vi bygger en försäljningsorganisation som ska erbjuda vårt breda sortiment och anpassade tjänster mot företag, säger Tony Eriksen som är Country manager B2B på Komplett Sverige.

Leads till låg kostnad

Med en målgrupp som spänner från enmansföretag till större bolag ser Tony Eriksen Pressa som viktig kanal att skapa nya kontakter och bygga varumärke.

– Pressa har en spännande affärsidé med en tydlig inriktning mot företag och organisationer och en tydlig nytta som förhandlingskraft – inte minst åt mindre företag. För oss som återförsäljare är Pressa en möjlighet att synas i rätt sammanhang mot rätt målgrupp och skapa leads till en låg kostnad, säger Tony Eriksen.

Har vunnit affärer

Det har redan kommit in ett antal affärer via Pressa trots att försäljningsorganisationen inte är på plats ännu.

– Ja det stämmer, vi har gjort affärer via Pressa och fler kommer det att bli när vi kan ha ännu större fokus på inkommande förfrågningar, säger Tony Eriksen och nämner bland annat en affär med Mac-produkter som Komplett nyligen vann.

Han ser med tillförsikt fram emot att få vara med att utveckla Kompletts B2B-satsning.

–  Pandemin har snabbat på digitaliseringstakten hos företagen och den utvecklingen kommer att fortsätta. Vi ska proaktivt hjälpa våra företagskunder att möta och driva förändringen, säger Tony Eriksen.

För oss som återförsäljare är Pressa en möjlighet att synas i rätt sammanhang