Komplett använder Pressa för att nå företagssegmentet
– Vi är starka på konsumentsidan men har inte drivit en aktiv försäljning mot företag i Sverige tidigare. Nu har vi en e-handelsplats anpassad för företagskunder och vi bygger en försäljningsorganisation som ska erbjuda vårt breda sortiment och anpassade tjänster mot företag, säger Tony Eriksen som är Country manager B2B på Komplett Sverige.
Leads till låg kostnad
Med en målgrupp som spänner från enmansföretag till större bolag ser Tony Eriksen Pressa som viktig kanal att skapa nya kontakter och bygga varumärke.
– Pressa har en spännande affärsidé med en tydlig inriktning mot företag och organisationer och en tydlig nytta som förhandlingskraft – inte minst åt mindre företag. För oss som återförsäljare är Pressa en möjlighet att synas i rätt sammanhang mot rätt målgrupp och skapa leads till en låg kostnad, säger Tony Eriksen.
Har vunnit affärer
Det har redan kommit in ett antal affärer via Pressa trots att försäljningsorganisationen inte är på plats ännu.
– Ja det stämmer, vi har gjort affärer via Pressa och fler kommer det att bli när vi kan ha ännu större fokus på inkommande förfrågningar, säger Tony Eriksen och nämner bland annat en affär med Mac-produkter som Komplett nyligen vann.
Han ser med tillförsikt fram emot att få vara med att utveckla Kompletts B2B-satsning.
– Pandemin har snabbat på digitaliseringstakten hos företagen och den utvecklingen kommer att fortsätta. Vi ska proaktivt hjälpa våra företagskunder att möta och driva förändringen, säger Tony Eriksen.