+
Steg 1: Välj produkter
Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt 1-2 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Logga in för att skapa din jämförelse

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Logga in för att skapa din favoritlista

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Produkter
Start Artiklar Återförsäljare Med Pressa når Techstar IT ut i hela Sverige

Med Pressa når Techstar IT ut i hela Sverige

Sabina Öberg, Delägare i Techstar IT
Sabina Öberg, Delägare i Techstar IT
Techstar IT är ett relativt nystartat it-företag i Trollhättan som erbjuder både tjänster och it-produkter. Som regionalt baserad återförsäljare har samarbetet med Pressa inneburit att företaget har kunnat nå kunder på nya geografiska marknader, bland annat i Stockholmsområdet.

– Det stämmer, vi finns i Västra Götaland men har vunnit flera offertförfrågningar i bland annat Stockholm genom Pressa, säger Sabina Öberg, delägare i Techstar IT.

Tjänsteleveranser på ny marknad

Framförallt är det förfrågningar kring hårdvara, till exempel datorer med tillbehör, som företaget har tagit hem. Men just nu diskuterar också Techstar IT tjänsteleveranser till en Stockholmskund som de har nått via Pressa.

– Det finns flera typer av tjänsteleveranser där avstånd inte utgör något hinder, och just nu är vi i dialog en ny kund i Stockholm om att leverera tjänster, säger Sabina Öberg.

Hon ser på Pressa som en dörröppnare.

– För oss är offertjänsten ett jättebra sätt att få in en fot hos en ny kund och visa vad vi går för.

Vi hade aldrig nått vissa av våra kunder utan Pressa, vi är för små och okända för det i dagsläget.

Kundfokus viktigt

Att de har varit så bra på att vinna offertförfrågningar tror Sabina beror på företagets kundfokus som även avspeglar sig i offertstadiet.

– Vi försöker ge snabba och tydliga svar och hålla en bra kommunikation med företagen som ber om offerter. Och vi har också varit duktiga på att följa upp offerter som vi inte har tagit hem för att lära oss mer om vad kunderna efterfrågar.

För Techstar IT betyder de vunna offertförfrågningarna inte bara nya kunder och affärer, det innebär också att företaget får upp volymerna hos sina leverantörer vilket innebär ännu bättre inköpspriser.

– Och det i sin tur stärker vår konkurrenskraft, säger Sabina Öberg.

Vi hade aldrig nått vissa av våra kunder utan Pressa, vi är för små och okända för det i dagsläget.