+
Steg 1: Välj produkter
Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt 1-2 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Logga in för att skapa din jämförelse

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Logga in för att skapa din favoritlista

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Produkter
Start Artiklar Kundcase NTI gymnasiet sparade femsiffrigt med Pressa

NTI gymnasiet sparade femsiffrigt med Pressa

Habeeb Yousif, Vaktmästare på NTI Gymnasiet
Habeeb Yousif, Vaktmästare på NTI Gymnasiet
När Habeeb Yousif skulle beställa fem nya projektorer åt NTI Gymnasiet i Stockholm valde han att testa Pressas offertjänst. På så vis sparade han ett femsiffrigt belopp åt skolan och fick pengar över som han kunde investera i tillbehör som förenklar användandet av utrustningen. Dessutom sparade han en massa tid genom att slippa söka runt efter olika återförsäljare.

NTI Gymnasiet i Stockholm har över 800 elever och erbjuder utbildning med fokus på teknik och digitalisering. Habeeb Yousif är vaktmästare på skolan och ansvarar för utrustningen i salar och klassrum.

När han skulle köpa in fem nya projektorer av ett specifikt märke gjorde han som de flesta av oss gör – han googlade runt och hamnade på så vis hos Pressa.

– Där fick jag bra hjälp av Pressas kundservice som guidade mig genom hela processen och som hjälpte mig att skapa en offertförfrågan utifrån mina önskemål, säger Habeeb Yousif.

Han fick snabbt in sex offerter på sin förfrågan som han gick igenom, och han pratade även med några återförsäljarna som hade gett anbud.

– Valet föll på en leverantör med bra pris, dock inte det bästa, men som kunde leverera snabbt.

Habeeb Yousif är ändå väldigt nöjd med priset.

– Vi sparade flera tusentals kronor per projektor, i princip så att jag fick en projektor på köpet. Nu kunde jag använda de insparade pengarna till att investera i tillbehör som ger mervärde och som förenklar för lärarna när de använder utrustningen.  

Han tycker också att tidsvinsten var ett stort plus.

– Normalt får jag sitta och ringa jag runt till nya och befintliga återförsäljare för få in offerter. Och så ringer man om varandra och så där. Nu gick det att ställa en offertförfrågan genom några klick och sedan kom de flesta svaren på bara några timmar, säger Habeeb Yousif.

Inom kort planerar skolan ytterligare investeringar i ny teknik.

– Då kommer jag att använda Pressa igen, säger Habeeb Yousif.

Där fick jag bra hjälp av Pressas kundservice som guidade mig genom hela processen