+
Steg 1: Välj produkter
Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt 1-2 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Logga in för att skapa din jämförelse

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Logga in för att skapa din favoritlista

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Produkter
Start Artiklar Kundcase Vi kunde pressa priset som stora företag gör

Vi kunde pressa priset som stora företag gör

Björn Skyttberg, IKT-Konsult
Björn Skyttberg, IKT-Konsult
När Björn Skyttberg skulle beställa fyra skärmar åt två sushirestauranger ville han konkurrensutsätta inköpet och minimera arbetsinsatsen. Han valde därför att testa Pressa för första gången och kunde spara över 10 000 kr åt restaurangverksamheten.

– Jag ville lägga så lite tid som möjligt på att handla in produkterna och jag hade en bild av att kunna göra precis som offentliga organisationer och stora företag gör – att pressa priset genom konkurrensutsättning. Och jag tycker att jag nådde målet fullt ut, säger Björn Skyttberg som är IKT-konsult och bland annat utvecklar smarta digitala menysystem för restauranger.

Konkurrensutsatte enkelt hela inköpet

För just det här uppdraget sökte han fyra skärmar anpassade för display åt två sushirestauranger i Hudiksvall och Ljusdal, där han hjälper ägaren med teknisk utveckling. 

– Vi ville inte betala ”konsumentpris” men att det på egen hand få till en upphandling med flera återförsäljare är svårt. Därför ville jag använda Pressa den här gången, som jag hade upptäckt när jag tidigare hade sökt efter it-produkter. Jag visste att det fanns pengar att spara.

Han gick in på Pressa och skapade ett underlag där han specificerade kravställningarna för skärmarna och skickade iväg offertförfrågan.

– Snabbt fick jag in fem offerter och valde en större leverantör som jag förhandlade ytterligare med, bland annat om fästen till skärmarna.

Han är väldigt nöjd med priset.

– Vi sparade cirka 30 procent per skärm vilket blir över 10 000 kronor på hela affären jämfört med att köpa direkt i affär eller via nätet. Det är både snabbt och enkelt att använda offerttjänsten och jag planerar att göra det igen när det är dags för nya inköp, säger Björn Skyttberg.

– "Vi sparade cirka 30 procent per skärm"