+
Steg 1: Välj produkter
Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt 1-2 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Logga in för att skapa din jämförelse

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Logga in för att skapa din favoritlista

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Produkter
Start Artiklar People & organisation Tips på när du ska finansiera ny IT-utrustning till företaget

Tips på när du ska finansiera ny IT-utrustning till företaget

Tips på när du ska finansiera ny IT-utrustning till företaget
Det är inte helt lätt att veta exakt hur du ska kravställa när du begär in offerter på IT-utrustning som ska finansieras (Hyra/Leasing) men vi ger dig några tips på vad du ska tänka på.

Pressa hjälper på ett enkelt och effektivt sätt alla företag att begära in offerter på IT-utrustning helt kostnadsfritt. Vi säkerställer också att när ni begär in offerter med finansiering att ingen information saknas, Ni kan kontakta oss via email, chatt eller telefon.

1. Begär alltid in köppris så att du vet vad utrustningen kostar om du inte vill finansiera den,  det är ett steg i att säkerställa den faktiska kostnaden för hårdvaran.

2. Var tydlig med om du har en egen försäkring (kolla med ditt försäkringsbolag) eller om det ska ingå i finansieringen.

3. Vill du köpa loss utrustningen efter avtalsperioden? Var då tydlig med vilket  restvärde som återförsäljaren ska räkna på så att offerterna du får in blir enkla att utvärdera. Ange exempelvis 5% som restvärde eller inget alls beroende på hur du vill finansiera den.

4. Ange tydlig finansieringsperiod (60, 48, 36 eller 24 månader), ett tips är att begära in offert med två olika avtalslängd för att jämföra.