Steg 1: Välj produkter

Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt inom 24 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Så fungerar det

Steg 1
Välj produkter/tjänster
Lägg till en eller flera produkter i din offertförfrågan.
Steg 2
Invänta offerter
Vi samlar in återförsäljares förslag och presenterar upp till sex offerter.
Steg 3
Välj offert
Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Välkommen till Pressa

Steg 1
Välj produkter/tjänster
Lägg till en eller flera produkter i din offertförfrågan.
Steg 2
Invänta offerter
Vi samlar in återförsäljares förslag och presenterar upp till sex offerter.
Steg 3
Välj offert
Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.
Värde ca 550 kr

Erbjudande!

Gör en offertförfrågan och genomför ett köp för minst 10 000 kr från någon av våra återförsäljare så bjuder vi på dockningsenheten Satechi Slim Type-C Multi-Port Adapter V2

Tillv.art.nr ST-SCMA2M. *Gäller så länge lagret räcker. ** Max ett erbjudande per företag.

Tillv.art.nr ST-SCMA2M. *Gäller så länge lagret räcker. ** Max ett erbjudande per företag.

Vi kunde pressa priset som stora företag gör

Björn Skyttberg, IKT-Konsult
Björn Skyttberg, IKT-Konsult

När Björn Skyttberg skulle beställa fyra skärmar åt två sushirestauranger ville han konkurrensutsätta inköpet och minimera arbetsinsatsen. Han valde därför att testa Pressa för första gången och kunde spara över 10 000 kr åt restaurangverksamheten.

– Jag ville lägga så lite tid som möjligt på att handla in produkterna och jag hade en bild av att kunna göra precis som offentliga organisationer och stora företag gör – att pressa priset genom konkurrensutsättning. Och jag tycker att jag nådde målet fullt ut, säger Björn Skyttberg som är IKT-konsult och bland annat utvecklar smarta digitala menysystem för restauranger.

Konkurrensutsatte enkelt hela inköpet

För just det här uppdraget sökte han fyra skärmar anpassade för display åt två sushirestauranger i Hudiksvall och Ljusdal, där han hjälper ägaren med teknisk utveckling. 

– Vi ville inte betala ”konsumentpris” men att det på egen hand få till en upphandling med flera återförsäljare är svårt. Därför ville jag använda Pressa den här gången, som jag hade upptäckt när jag tidigare hade sökt efter it-produkter. Jag visste att det fanns pengar att spara.

Han gick in på Pressa och skapade ett underlag där han specificerade kravställningarna för skärmarna och skickade iväg offertförfrågan.

– Snabbt fick jag in fem offerter och valde en större leverantör som jag förhandlade ytterligare med, bland annat om fästen till skärmarna.

Han är väldigt nöjd med priset.

– Vi sparade cirka 30 procent per skärm vilket blir över 10 000 kronor på hela affären jämfört med att köpa direkt i affär eller via nätet. Det är både snabbt och enkelt att använda offerttjänsten och jag planerar att göra det igen när det är dags för nya inköp, säger Björn Skyttberg.

– "Vi sparade cirka 30 procent per skärm"