+
Steg 1: Välj produkter
Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt 1-2 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Logga in för att skapa din jämförelse

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Logga in för att skapa din favoritlista

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Produkter
Start Artiklar Återförsäljare Vi får bra leads och möjlighet till merförsäljning

Vi får bra leads och möjlighet till merförsäljning

Marc Hillander, affärsområdeschef för Business Communication på Office Depot
Marc Hillander, affärsområdeschef för Business Communication på Office Depot
Kontorsgiganten Office Depot startade för två år sedan ett nytt affärsområde med inriktning it-tjänster, telefoni och mötesteknik för att möta en marknad med allt mer digitaliserade kontor. Med ett relativt nytt affärsområde är Pressa en perfekt partner för att genera leads men också för att skapa nya kundkontakter för merförsäljning.

–  Vi tänker nytt och är alltid öppna för att hitta nya kanaler och nya kunder. Pressa hjälper sina användare att göra enkla och snabba inköp av it-produkter samtidigt som vi som återförsäljare möter kunder som är genuint intresserade av att göra en affär. Vi får helt enkelt bra leads via Pressas offerttjänst, säger Marc Hillander, affärsområdeschef för Business Communication på Office Depot.

Helhetsleverantör för kontoret                                 Office Depot är världens största leverantör av kontorsmaterial. Men i en allt mer digitaliserad värld minskar behovet av traditionella kontorsprodukter samtidigt som behovet av digitaliserade produkter och tjänster ökar. Office Depot ska vara helhetsleverantör och därför är satsningen på det nya affärsområdet naturlig.

– I och med att vi utvecklar vårt erbjudande för det digitala kontoret är samarbetet med Pressa också viktig del av vår omvärldsbevakning, där vi får en ännu bättre insyn i vilka produkter som efterfrågas på marknaden. Pressa blir samtidigt en av våra dagliga kanaler för försäljningsäger Marc Hillander.

 

Stort mervärde med Pressa                                   Han ser ett stort värde i att nya kundkontakter också kan vara intresserade av Office Depots övriga erbjudande.

– Även om vi måste pressa marginalen för att vinna en affär är det kostnadseffektivt för oss eftersom vi inte aktivt behöver bearbeta kunden. Dessutom får vi kontakt med en ny kund som vi kan utveckla inom vårt övriga produkt- och tjänsteutbud. Det har ett stort mervärde för oss.

Även möjligheten till merförsäljning ökar.                    – Vi är både produkt- och tjänsteförsäljare och då kan en ny kund i förlängningen leda till merförsäljning – till exempel installation, drift, hyra av produkter och mjukvara med mera.

Han tycker att Pressa är en lättillgänglig tjänst både för kunder och återförsäljare.                                              

– Pressa är extremt enkelt att använda och väldigt tydlig. Vi bevakar förfrågningar som vi är intresserade av och får ett mail när en passande offertförfrågan dyker upp. Då kikar vi på den om den är rimlig för oss att svara på och är den det så ger vi ett erbjudande.

Vi får helt enkelt bra leads via Pressa