+
Steg 1: Välj produkter
Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt 1-2 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Logga in för att skapa din jämförelse

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Logga in för att skapa din favoritlista

Logga in

Skicka, granska och välj offerter samt kontakta återförsäljare genom ditt konto.

Produkter
Start Artiklar Återförsäljare ”Pressa är en generator för nya relationer”

”Pressa är en generator för nya relationer”

Anders Gunnarsson, Delägare i EA Copy
Anders Gunnarsson, Delägare i EA Copy
Genom Pressa vann återförsäljaren EA Copy en beställning på ett flertal smartboards till en skola. Affären blev ett utvecklat projekt med både fler produkter och adderade tjänster, kunden hade ett större behov än den ursprungliga offertförfrågan. Dessutom skapades möjligheten till en långsiktig relation med en helt ny kund som EA Copy inte hade kommit i kontakt med utan Pressa som kanal.

– Det är den stora fördelen med Pressa. Det är generator för nya kundrelationer och nya samarbeten som kan utvecklas. Vår affär med skärmarna är ett riktigt bra exempel på det, säger Anders Gunnarson, delägare i EA Copy.

EA Copy erbjuder bland annat tjänster och produkter för skrivare, videokonferenser och digitala skärmar. Företaget har kunder i hela Sverige och vill vara en personlig leverantör som arbetar nära kunderna utifrån deras behov.

– Vi är flera som har en bakgrund inom större it-bolag och vi har sett att det finns många företag och organisationer som hamnar i kläm när marginalerna minskar och storbolagen prioriteras. Vi ska vara en personlig, transparant och nära leverantör för våra kunder, oavsett hur stora deras verksamheter är, säger Anders Gunnarsson.

EA Copy har varit ansluten till Pressa en längre tid och väljer vilka förfrågningar de svarar på.

– Vi är inte jättestora och kan inte konkurrera med volymer. Vi väljer förfrågningar utifrån tjänsteinnehåll och tillgänglighet, om vi har kunskap och produkter i vårt sortiment som inte så många andra leverantörer har.

Han ser framförallt på Pressa som en kanal till nya kunder som företaget annars inte hade kommit i kontakt med.

– Det smarta för kunden med Pressa att ju att inköpet blir konkurrensutsatt, vilket innebär pressade priser för oss som återförsäljare. Det vi vinner på är relation med en ny kund som vi kan utveckla. Det är en viktig insikt för att förstå värdet i Pressa som kanal, det handlar om att få riktigt bra förfrågningar och bygga relation istället för uppsökande försäljningsverksamhet som är betydligt mer kostnadsdrivande, säger Anders Gunnarsson.