Steg 1: Välj produkter

Lägg till din första produkt för att börja med

Steg 2: Invänta offerter

Vi samlar in återförsäljarnas förslag, tar normalt inom 24 timmar.

Steg 3: Välj offert

Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Så här går det till

Spara tid och pengar genom att jämföra offerter
från över 80 återförsäljare – snabbt, enkelt och kostnadsfritt

Steg 1
Välj produkter
Lägg till en eller flera produkter i din offertförfrågan.
Steg 2
Invänta offerter
Vi samlar in återförsäljares förslag och presenterar upp till sex offerter.
Steg 3
Välj offert
Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Välkommen till Pressa

Spara tid och pengar genom att jämföra offerter
från över 80 återförsäljare – snabbt, enkelt och kostnadsfritt

Steg 1
Välj produkter
Lägg till en eller flera produkter i din offertförfrågan.
Steg 2
Invänta offerter
Vi samlar in återförsäljares förslag och presenterar upp till sex offerter.
Steg 3
Välj offert
Välj den återförsäljare som ger er bäst pris och villkor utifrån ert behov.

Erbjudande!

Gör en offertförfrågan och genomför ett köp för minst 10 000 kr från någon av våra återförsäljare så bjuder vi på den nya bärbara högtalartelefonen Poly Sync 20 – perfekt för digitala möten.

Värde ca 1 300 kr

Tillv.art.nr 216866-01. *Gäller så länge lagret räcker. ** Max ett erbjudande per företag.

Ekonomiansvarige som sparar massor av tid

Johannes Karlsson är ekonomiansvarig på konsultbolaget Qbase, som hjälper organisationer att upprätta och ISO-certifiera sina ledningssystem. I hans roll ingår också att köpa in it-produkter till organisationen och Pressas offerttjänst sparar honom både tid och pengar.

– Pressas tjänst är väldigt smidig och skapar en rutin för våra inköp av it-produkter. Det är enkelt att ta in anbud från flera leverantörer som får pressa sig för att ge så bra erbjudande som möjligt, säger Johannes Karlsson.

Han har använt Pressas offerttjänst flera gånger under året för att köpa in skärmar, datorer, skrivare och annan utrustning till Qbase nya kontor i Gamla stan i Stockholm.

– En sak som jag verkligen uppskattar är att offerterna finns kvar och blir till en standardiserad utrustningslista som man kan använda vid nya inköp, till exempel för att köpa in datorer och skärmar till nya medarbetare. Allt finns förberett och jag kan snabbt ställa en förfrågan via Pressa för att få in nya offerter.

På frågan om vad hans ser för svårigheter för mindre företag att köpa in teknik och it – som alla företag i dag är beroende av – ser han en skillnad i att större företag har starkare köpkraft och därmed bättre förhandlingsläge från start. För mindre företag är det därför ännu viktigare att jämföra utbud och ställa leverantörer mot varandra. Samtidigt saknas ju ofta tiden att göra det i mindre bolag, där det sällan finns en specialiserad inköpsansvarig.

– Där är Pressas offerttjänst perfekt eftersom det enda du behöver göra är att välja produkter och så invänta offerter från konkurrerande leverantörer på marknaden. Jag sparar också massor av tid med Pressa, jag slipper själv söka runt och det är nästan den största vinsten med tjänsten, säger Johannes Karlsson.

För mindre företag är det därför ännu viktigare att jämföra utbud och ställa leverantörer mot varandra.

Comfy deals

Med Pressa sparar du tid och pengar åt ditt företag. Här konkurrerar Sveriges ledande IT- och teknikåterförsäljare om att ge dig ett så bra erbjudande som möjligt när du köper in IT-produkter. Du tar bara in offerter, jämför och väljer den återförsäljare som ger er bäst pris, leveranstid eller betalningsvillkor. Lika enkelt som bekvämt.

Välkommen att börja Pressa du också.

Läs mer om Pressa