Snabbväxande Holy Comms löser problemen med Pressa

– Det går extremt snabbt att använda Pressa. På ingen tid alls får vi offerter presenterade och kan enkelt fatta rätt beslut. Comfy är verkligen rätt ord – vi kan använda tjänsten när som helst, var som helst, utan att det stör vår arbetsdag, säger Lisa Kruse, grundare av Holy Comms och creative director.
Som marketing as a service-byrå är rätt digital utrustning avgörande för verksamheten liksom medarbetarnas möjligheter att arbeta där de befinner sig för tillfället.
– Hela vår verksamhet, affär och leverans är beroende av datorer. Vi jobbar till 99 procent digitalt och har sjukt mycket skärmtid. Då måste tekniken leverera. Dessutom är det viktigt för oss att vi inte är underställda vår fysiska miljö; vi måste kunna röra på oss. Rätt teknik innebär att våra medarbetare kan jobba var som helst, säger Lisa Kruse.
Holy Comms grundades 2019 och växer snabbt, till och med snabbare är beräknat.
Det innebär att it-produkter kontinuerligt behöver köpas in till nya medarbetare. Innan de upptäckte Pressa skedde inköpen på det gamla vanliga sättet och oftast ad hoc.
– Vi sprang ned till närmaste större återförsäljare och köpte vad de hade inne där och då. Ofta i sista minuten. Det känns inte som ett optimalt sätt att köpa in it-produkter på. Old school på ett dåligt sätt och knappast kostnadsmedvetet, säger hon.
Med Pressa sker inköpen enkelt digitalt samtidigt som offerttjänsten hjälper Holy Comms att konkurrensutsätta inhandlingen.
– Vi sparar pengar på våra inköp av it-produkter med Pressa och får en bättre överblick av våra alternativ genom offerter från flera återförsäljare. Offerttjänsten hjälper oss att ta välgrundade, och mer planerade, inköpsbeslut, säger Lisa Kruse.