CIO på Ur&Penn ser bara fördelar med tjänsten

Ur&Penn är ett helägt familjeföretag och ledande butikskedja för klockor och modeaccessoarer i Sverige. Strategin är att fortsätta expandera.
– Med så många butiker som vi har kan kostnaden för it-inköp snabbt dra iväg om man tänker att varje produkt kan behövas multipliceras med 120 butiker, säger Emir Saffar som berättar att han centralt köper in allt från datorer, mobiler, wifi, tangentbord och skrivare till kassautrustning och tillbehör.
Emir Saffar har valt att inte arbeta via enskilda it-återförsäljare, utan undersöker marknaden och jämför leverantörer inför varje inköp – såväl befintliga som nya återförsäljare.
Tidigare innebar det att han fick lägga en ansenlig tid på att söka runt efter produkter och leverantörer via nätet, skicka ut förfrågningar,
sätta upp excelfiler och lägga in svar varefter de trillade in. Och påminna leverantörer som han inte fick något svar av.
– Med Pressa gör jag allt detta genom några knapptryck – det är ett klockrent upplägg. Det är bara välja antal produkter och sedan väntar man någon dag och så har man jämförbara offerter i sin mailkorg. Sen är det bara att välja den offert som ger bäst pris eller den leverantör som man föredrar, säger Emir Saffar.
Han ser bara fördelar med offerttjänsten.
– Man sparar enormt mycket tid genom att använda Pressa och man kan känna sig trygg med att man får ett bra pris på sina inköp. Jag brukar också dubbelkolla mina offerter mot jämförande konsumentsajter på nätet och vet att priserna står sig bra. Jag gör inga inköp utan att kolla med Pressa först, säger Emir Saffar.